Életmód
Napi egyetlen alkoholos ital veszélyei
Már a mérsékelt alkoholfogyasztás is növeli a korai halálozás kockázatát

A tudósok több mint 7200 tudományos tanulmány és nemzeti egészségügyi adatbázis adatait elemezték, hogy felmérjék, hogyan befolyásolják az életük során fellépő alkoholfogyasztási szokások a betegségek és a halálozás kockázatát. Azt találták, hogy azoknál az embereknél, akik átlagosan heti 14 italt fogyasztanak, nagyjából 1/25-ös az idő előtti halálozás kockázata. A kockázat azonban csak kis mértékben nőtt azoknál, akik hetente legfeljebb hét italt fogyasztanak. Erre a következtetésre jutottak azok a tudósok, akiknek munkája a Journal of Studies on Alcohol and Drugs (JSAD) című folyóiratban jelent meg .
A tanulmány kimutatta, hogy a szokásos „napi egy-két ital” normát sokan biztonságosnak tartják, de a valóságban már napi egy ital is növeli a halálozás és a betegségek kockázatát. A szerzők hangsúlyozzák, hogy nem találtak jelentős egészségügyi védelmet az alkohollal szemben: a szívre és az erekre gyakorolt lehetséges előnyöket teljes mértékben felülmúlják a májra, a rákra és más problémákra gyakorolt kockázatok.
Az eredmények megkérdőjelezik a „mérsékelt” alkoholfogyasztás hagyományos fogalmát, és rávilágítanak arra, hogy még a rendszeres napi alkoholfogyasztás is veszélyes lehet az egészségre.
