Képírás
Elbúcsúztatta az AN-26-os szállítógépeit a Magyar Honvédség
Az első példányok 1974-ben érkeztek hazánkba
A gázturbinás hajtóművek, négyágú légcsavarok és a hátsó teherrámpa mind olyan újítás volt ami akkoriban nagy előrelépés volt az előd Li-2-es típusokhoz képest
Az összes magyarországi repülő összesen 83.000 órát töltött a levegőben
Benkő Tibor honvédelmi miniszter hangsúlyozta: a haderőfejlesztés jó ütemben halad, a légierő fejlesztése és bővítése azonban még mindig prioritást élvez.
Ugrik Csaba a Kecskeméti repülőbázis parancsnoka, Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét polgármestere és Benkő Tibor honvédelmi miniszter
Az AN-26-osok többször megfordultak Afganisztánban, de szállítottak állam és kormányfőket is.
A szállítószázad jelmondata is mutatja, hogy az Ancsa „Bármit, bárhová, bármikor” szállított.
Farkas Bertalan nyugdíjazott dandártábornok és az első magyar űrhajós aki szintén szolgált az "Ancsán" pilótaként
Háttérben az egyik utód: Airbus A319
A pilóták is szerették a típust
Az utolsó repülést a Magyar Honvédség két Gripen-je is követte
A nyugdíjazott gép szolgálati csúcsmagassága 7500 méter
Utazó sebessége 440 km/h. A Gripeneknél ez a tempó már lassúnak mondható
Viszlát "Ancsa"!
