Gazdaság
Harcolnak egymással az e-autók
Bekeményít az Audi és a Tesla
Igyekszik felvenni a tempót a német autógyártó cég, az Audi elektromobilitás terén a konkurens BMW-vel és Mercedesszel szemben. Olyannyira, hogy a napokban bejelentették, 2020-ra bemutatják az elektromos hajtáslánccal szerelt csúcsterméküket, amit a Tesla Model S ellenfelének is szánnak. Az újdonság várhatóan az A9 e-tron nevet kapja majd, aminek meghajtásáról három elektromotor és összkerékhajtás fog gondoskodni brit sajtóértesülések szerint. A kompromisszummentes hétköznapi használhatóság jegyében ötszáz kilométeres hatótávval terveznek, ami mellé négyszáz és ötszáz lóerő körüli teljesítmény és újszerű vezetési élmény várható.
Nem lassít a Tesla sem, amely minden eddiginél erősebb akkumlátort szerel csúcsmodelljeibe. A sorozatgyártású autók közül már csak a Bugatti, a Ferrari és a Porsche tud olyan modellt felmutatni, amely gyorsabb a Tesla Model S-nél. Elon Musk, az amerikai elektromosautó-gyártó vállalat vezérigazgatója a közelmúltban számolt be az újdonságról, a száz kilowattóra kapacitású akkumlátorról és az ennek révén kibővülő modellpalettáról.
Továbbá megjelent egy Amber One névre hallgató, száz százalékban magyar tervezésű e-kupé, amelyen harminc mérnök dolgozott egy éven keresztül. A nemzetközi ellenfelekkel ugyan nem konkurál a hatszáz millió forintból kifejlesztett autó, de a járművet létrehozó innovációs stúdió a megszerzett tudást elektromos mopedautók fejlesztésénél hasznosítaná, aminek gyártásáról ázsiai befektetőkkel tárgyal. Alig 3,2 másodperc alatt eléri az óránként száz kilométeres tempót, de nem csak emiatt különleges. A világon nem létezik belőle több, csak ez az egyetlen példány, amely nem kevesebb, mint hatszáz millió forintba került.
