Gazdaság
Beveszi a világhálót az Inditex
Negyven országban működtet webáruházat a Zara
A világ legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalkozásának, az Inditexnek üzemi eredménye nyolc százalékkal 1,61 milliárd euróra nőtt folyó üzleti éve július végével zárult első fél évében. A nettó profit 1,26 milliárd euró lett, ami ugyanolyan arányú növekedést jelent.
Az egyebek közt Magyarországon is jelen levő Zara, Bershka, Pull & Bear vagy a prémium márkának számító Massimo Dutti márkákról ismert spanyol csoport árbevétele tizenegy százalékkal 10,5 milliárd euróra emelkedett. Mindezt úgy érték el, hogy lejjebb vitték az új egységek létrehozásának célszámát - így is 83-at nyitottak ebben az évben, 38 országban - helyette az internetes vásárlási lehetőségek erősítésére fókuszálnak; erre ma mintegy negyven országban nyílik mód (hazánkban még erre nincs lehetőség).
Egyébként a cég forgalmának mintegy ötöde Spanyolországból származik. A helyi piac jelentőségét mutatja, hogy minden spanyolországi egységükben lehet már mobiltelefonnal fizetni, és ezt a lehetőséget más országokra is kiakarják terjeszteni. A mobilos fizetéshez, illetve az online vásárláshoz külön alkalmazást kap mind a nyolc márkájuk, de lesz egy közös Inditex-alkalmazás is InWallet néven.
forrás: Világgazdaság
