Gazdaság
Nem érkezett meg időben a csomagja?
Megoldást keres a GVH

Rigó Csaba Balázs elnök hangsúlyozta, hogy a GVH is érzékelte a csomagküldés és csomagfogadás nehézségeit, ezért olyan megoldást keresnek, amely javítja a fogyasztók helyzetét – írták. A feladatuk a közlemény szerint most az, hogy feltérképezzék a csomagküldés területén jelentkező problémákat, és javaslatokat dolgozzanak ki ezekre.
Ennek érdekében megvizsgálják a piaci zavarok okait, a fogyasztókra gyakorolt hatásokat, jogsértés gyanúja esetén pedig határozottan beavatkoznak a piaci folyamatokba. Ez lehet piacelemzés, gyorsított ágazati vizsgálat, illetve a szankcionálás lehetőségét is biztosító versenyfelügyeleti eljárás – jelezték.
A GVH minden hozzá érkező panaszt, bejelentést kivizsgál, indokolt esetben eljárást indít, vagy ha nem járhat el, átadja azt a hatáskörrel rendelkező hatóságnak. A piaci szereplők figyelmét egyúttal felhívják a versenyjogi és fogyasztóvédelmi előírások, valamint az ügyfélkezelésre és –tájékoztatásra vonatkozó szabályok maradéktalan betartására – olvasható a közleményben.
