Belföld
Tarlós: Budapest nem finanszírozza az agglomerációs közlekedést
Nem hozott eredményt a főpolgármester és a kormányfő hétfői tárgyalása +VIDEÓ
Közel négy órás tárgyaláson egyeztetett Tarlós István a kormányfővel az agglomerációs közlekedés finanszírozásáról, de "ebben a kérdésben nem egyeztünk meg a miniszterelnök úrral" – idézte fel Tarlós a tegnapi találkozót.
A politikus hangsúlyozta, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk.
Kitért arra is, hogy főpolgármesterként nem fogadhatja el azokat az előző héten megszavazott törvénymódosításokat, amelyek - közlése szerint - Budapest költségvetésében 20,7 milliárd forintos működési hiányt okoznak.
Tarlós Istvánt sajtónyilatkozata végén nem lehetett kérdezni, ugyanakkor jelezte: Orbán Viktor kormányfő ígérete alapján januárban folytatódik a kormány és a városvezetés közötti egyeztetés.

Budapesti Önkormányzatok Szövetsége: nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) cáfolja azokat a "félreértelmezett híreket", amelyek szerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés. Hangsúlyozták, hogy a kerületi vezetők jelentős többsége közösen megoldandó kérdésként tekint a tömegközlekedés finanszírozására, hiszen az sok százezer budapesti polgár mindennapi életét érinti, függetlenül attól, hogy melyik városrészben él. A BÖSZ cáfolja hogy a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen tiltakozó levelet írtak volna a miniszterelnöknek az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban.
Húszmilliárd hiányzik Budapest büzsdéjéből
Közölte, megegyeztek viszont abban, hogy az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a főváros. A törvény alapján ez nem is feladata - tette hozzá.
Tarlós István kifejtette: a Budapesti Közlekedési Központ és a szakminisztérium közötti korábbi megállapodásban foglaltak szerinti, a "Budapest 21" szerződés alapján megfogalmazott finanszírozás nem realizálódott, az agglomerációs önkormányzatok csak 0,6 milliárd forinttal járultak hozzá a költségekhez, így a fővárosnak a nem rá tartozó szolgáltatásból évi nettó 11 milliárd forint vesztesége képződött. Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben - mondta.
A Mahir Cityposter Zrt. a hírre reagálva kedden közölte, hiába távolítják el a hirdetőoszlopokat közterületeiről a Főváros, az ez ügyben indított per folyamatban van, és a Fővárosi Önkormányzat érdemi védekezést elő sem terjesztett. Szerintük a bíróság még idén határozni fog a bontás felfüggesztéséről.
A Fővárosi Közgyűlés mai döntése érdemben nem befolyásolja a Fővárosi Önkormányzat és a Mahir Cityposter Kft. közötti jogvita kimenetelét. A Mahir Cityposter Kft. még november elején a Fővárosi Törvényszéken indított perben támadta meg az önkormányzat hirdetőoszlopokat érintő azonnali hatályú felmondását, egyben ideiglenes intézkedés iránti kérelmet is előterjesztett, melyben kérte a törvényszéket, hogy tiltsa el az önkormányzatot a Mahir oszlopainak bontásától. A törvényszék várhatóan még az év vége előtt határozni fog a bontás felfüggesztéséről. A Mahir Cityposter és a Fővárosi Önkormányzat közötti per első tárgyalására 2016. január 11-én kerül majd sor. Mivel az önkormányzat a perben a törvényszék által előírt határidőben érdemi védekezést elő sem terjesztett, várhatóan rövid időn belül ítélet születhet az ügyben.
A jogellenes közterület-használat megszüntetésével kapcsolatos – a Budapest Közút Zrt. által ellátandó – feladatok finanszírozására 150 millió forintot különítenek el a költségvetésben.
MSZP: A Fidesz belháborújáról szól a módosítás

