Gazdaság

Félrevezette a Facebook a hirdetőit

Valótlan adatokkal teremtett kellemetlen helyzetet a cég

Éveken át téves adatokat közölt Mark Zuckerberg cége arról, hogy a videóhirdetéseket mennyi ideig nézték a felhasználók. 

Hamis nézettségi adatokkal turbózta fel nézettségi számait a Facebook, amivel jelentősen kellemetlen helyzetbe hozta saját hirdetőit és részvényeseit. A cég mentségére legyen mondva, hogy nem merült fel szándékosságra utaló jel az ügyben. Ami biztos, hogy nagyot csalódtak a vállalkozások a Facebookban: a közösségi oldal két éven át közölt rossz adatokat, s kiderült, hogy a kelleténél sokkal többet költöttek náluk marketingre. A hírre két százalékos eséssel reagált az árfolyam.

Messenger: fejlesztés alatt
Elkezdték tesztelni azt a funkciót a Facebook üzenetküldő alkalmazásában, a Messengerben, amellyel pénz kérhető és utalható. Emellett a szavazás funkciót is próbálgatnak az applikációban. 
forrás: index.hu 

A Facebook egészen pontosan azt az időt számolta el, amelyet az átlagos néző egy videónál eltölt. A módszertant valószínűleg ott rontották el, hogy azoknak az adatait egyszerűen nem számolták bele az átlagba, akik három másodpercet sem töltöttek el egy videónál, így a valós érték nagyjából 60-80 százalékos lehet annak, amiről a marketingesek eddig tudhattak. 

A cég bocsánatot kért a hibáért és új mérési rendszerre tér át, de a lényegesen alacsonyabb nézettség miatt nem ad visszatérítést a hirdetőinek, a számlázást az ügy nem érinti. 

 

forrás: Világgazdaság