Gazdaság

Az árampiacon megjelenhet januárban a nemzeti közműszolgáltató

Németh Lászlóné: Cél a költséghatékonyság, a magas színvonal biztosítása

A jövő év elején az árampiacon is megjelenhet a nemzeti közműszolgáltató, így már nem csak a gázpiac tartozhat hozzá. A holding működésének kedvező hatása a magas szolgáltatási színvonal garantálása, a rezsicsökkentésen alapuló kedvező tarifarendszer fenntartása.

Az árampiacon is megjelenik az Első Nemzeti Közműszolgáltató (ENKSZ) ezzel már nem csak a gázpiacot fedi majd le a közműholding – közölte a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára. Németh Lászlóné azt mondta, a tervek szerint ennek a kezdete, 2016 januárja lehet, amennyiben az ütemezést tartják, erre pedig jó esély van. Így létrejöhet egy olyan központi szolgáltatórendszer, amely költséghatékonyabban és magasabb színvonalon működhet a mostaninál.

Az „igazi” központ akkor indul be, amikor a Főgáz már átvette az összes, hozzá kerülő ügyfelet, és az ENKSZ-nél lesznek az áramot vásárló, egyetemes szolgáltatásbeli ügyfelek. E központnál kapnak helyet a szolgáltatás költségigényes részei, például a számlázás és a hátralékkezelés, illetve minden olyan feladat, amelyeket nem szükséges a gáz-, az áram- vagy a távhőszolgáltatónál tartani.

Mint ismert, egy évvel ezelőtt született meg a kormányzati döntés a nemzeti közműszolgáltató létrehozásáról. Az ENKSZ először a földgázellátásban kezdte meg a lakossági szolgáltatást a Főgáz bázisán.

A nemzeti közműszolgáltató irányítása alatt álló Főgáz jövő év végére már több mint hárommillió ügyfelet lát majd el. Sőt átveszik a lakossági gázszolgáltatási piacról kivonuló E.on, GDF Suez és Tigáz ügyfeleit is. Ami a távfűtési részt illeti, ez az egyik legkényesebb elem, ugyanis itt tart a legtovább az átállás, mivel ez a legbonyolultabb rendszereleme a közműszolgáltatásnak, itt még az előkészítés történik.

Az ENKSZ elnök-vezérigazgatója Horváth Péter János hangsúlyozta: az összeolvadásoknak a legfontosabb pozitív hatása a magas szolgáltatási színvonal garantálása, a rezsicsökkentésen alapuló kedvező tarifarendszer fenntartása és az egységes számlázási rend biztosítása, valamint az egyszerű és egységes ügyintézés megteremtése.