Egyre több fiatal jár a fővárosi fürdőkbe

A fejlesztéseknek és a kedvező árpolitikának köszönhetően is bővült a látogatók tábora

Gazsó Rita – 2018.03.19. 03:49 –

Az első negyedévben is jelentős vendégszám-növekedést mértek a fővárosi fürdőkben. A fejlesztések akár meg is duplázhatják egy-egy fürdő forgalmát, erre jó példa a megújult Paskál.

FurdoMa már a harminc év körüliek körében is népszerű a fürdőzés  (Fotó: MH)
A tavalyi év után, az elmúlt évek trendjéhez hasonlóan, az idén is egyre több látogatóra számíthatnak a gyógyfürdők – jelentette ki Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. értékesítési és marketingigazgatója lapunknak. Emlékeztetőül elmondta: az utóbbi öt évben egymillióval nőtt a fővárosi fürdők vendégforgalma. A nagy, turisztikai szempontból jelentős fürdőkről, így a Széchenyiről és a Gellértről szólva megemlítette, hogy napijegyes vendégforgalmuk több mint kilencven százaléka külföldi. Czinege Szilvia jelezte, évente egyszer egy héten át mérik a vendégek összetételét. A mérés tárgya többek közt az is, hogy a látogató melyik országból érkezett, és az is, milyen korosztályhoz tartozik. Közlése szerint az utolsó felmérés adatai azt mutatják, hogy a Széchenyi fürdőbe egy hét alatt csaknem kilencven országból érkeztek vendégek.

Januárban közel kétszázhatvanezer vendég fordult meg a fővárosi fürdőkben, huszonegy százalékkal több, mint egy évvel korábban. Februárban is összességében csaknem tizenkét százalékkal nőtt a napijegyes látogatók száma az előző év azonos időszakához képest. Március közepéig több mint tizenöt százalékos bővülést mutat a fővárosi gyógyfürdőkben eladott napijegyek száma a tavalyi év hasonló időszakában mérthez képest – szólt az első negyedév eredményeiről. Mindez annak köszönhető, hogy a budapesti, de az egész hazai turizmus egyre jobb eredményeket produkál – magyarázta Czinege Szilvia. Hozzátette, hogy ehhez jelentősen hozzájárulnak a fürdőfejlesztések is. A Paskál Gyógy- és Strandfürdő 2016-os felújítása ugyanis – amikor az idényjellegű intézményből egész évben nyitva tartó, fedett fürdőt alakítottak ki – óriási változást hozott: duplájára nőtt a vendégforgalom. Hasonlóan szerencsés változást hozott a Dandár Fürdő 2014 végén történt megújítása, amely szintén két számjegyű százalékos növekedést produkált a látogatók számában – tette hozzá.

Elmondta, egyre divatosabbá vált ilyen intézményekbe járni, köszönhetően az elmúlt nyolc év kommunikációjának is, amely részben az egészségmegelőzést állítja a központba, részben pedig vonzó kikapcsolódási formaként mutatja be a fürdőlátogatást. Korábban elképzelhetetlen mértékben nőtt a fiatalok száma a vendégek között a Széchenyi, a Rudas és a Gellért fürdőben egyaránt. Míg 2010-ben a hatvan év felettiek száma volt a jelentősebb a fürdőlátogatók között, mára – köszönhetően a vonzó árpolitikának, a rendezvényeknek és akcióknak – úgy tűnik, már-már több a harminc év alatti, mint a hatvan év feletti látogató – hangsúlyozta a marketingigazgató. Ehhez fontos volt a Zsigmondy Klubkártya bevezetése is, amely két fővárosi műemlék gyógyfürdőbe, a Gellértbe és a Széchenyibe ad kedvezményes belépési lehetőséget.

Az, hogy az elmúlt években folyamatosan öt-hat milliárd forintot önerőből visszafordítunk fejlesztésekre, nagyon jelentős lépés ahhoz a stratégiánkhoz, hogy fejlesszük a színvonalat, és ezzel folyamatosan növeljük vendégek létszámát – összegezte gondolatait Czinege Szilvia.