Sólyom

A A A
Álláspont
Lassan egy hónapja röppent fel a hír, hogy Sólyom Airlines néven új magyar légitársaság kezdi meg működését. Komoly flottával, arab pénzügyi háttérrel, magyar tulajdonosokkal, prémiumkategóriában, kidolgozott üzleti tervvel.

Már a hír másnapján beindult a szokásos cinizmus. Cinizmus, gúnyolódás, röhögés, hitetlenkedés. Hirtelen tele lett a nyilvánosság névre hallgató közvécé repülésügyi szakértőkkel, akik felírták a budi falára saját maguk okosságait. „Megmosolyogtató badarság, ami csak Magyarországon elképzelhető” – reagált a Sólyom indulására a Hvg.hu-nak egy légügyi szakértő, aki a Malév vezetésében korábban szerepet vállalt. Szerinte egy teljesen új légitársaság felállítása, amíg egyáltalán felszállhatnak a gépek, legalább másfél évet vesz igénybe, így az augusztusi indulás esélytelen. „Az ambiciózus terveket egyelőre nem igazolják a cégadatok: a kft. már több mint tízéves múltra tekint vissza, korábban Avicraft néven futott, és légi járművekkel foglalkozott. Május óta viseli jelenlegi nevét. Ekkor lépett be ugyanis a szintén Sólyom nevű vagyonkezelő holding a tulajdonosi státusba.” Így a másik (bár ez utóbbinál egyszerűen fogalmam sincs, mire akar kilyukadni). A harmadik imigyen szakért: „Amennyiben valóban cél lett volna egy magyar nemzeti légitársaság létrehozása, akkor azt a Malév csődje után nem sokkal kellett volna megvalósítani, mostanra ugyanis jelentősen csökkent annak a valószínűsége, hogy egy új légitársaság komolyabb szeletet hasítson ki a budapesti bázisú légi közlekedésből, a fontos és profitábilis járatok ugyanis már elkeltek.” Aztán végre jött egy, amelyik legalább a nevét vállalta: „Azt el tudom képzelni, hogy záros határidőn belül elinduljon, de több komoly kérdés is felvetődik” – fejtette ki Turi Ferenc, a Capitol Consulting Group ügyvezető partnere, stratégiai tanácsadó. Szerinte is gyenge lábakon áll az üzleti terv, több okból kifolyólag. Először is, bár érthető a kezdeményezés, hogy közel-keleti befektetők egy EU-n belüli légitársasággal igyekeznének az uniós piacok irányába nyitni, pozíció­kat szerezni, ám ezt úgy is elérhetnék, ha egy eladósorban lévő kisebb uniós légitársaságot megvásárolnak. És sokan mások elmondták még, több oldalról is megvilágítva a dolgot, hogy az egész lehetetlen, ostobaság, nincs befektető, aki erre pénzt adna, és ennyi idő alatt amúgy sem lehet, nem fog menni, és egyáltalán. Majd eltelt két hét, s kiderült, hogy de igen, van befektető, mindenki komolyan gondolja, és indul a Sólyom augusztusban. Ekkor belépett a nyilvánosság nevű közvécébe a Sólyom mint név és az ezen való röhögcsélés. A Népszabadság például imigyen öblögetett: „Sólyom néven légitársaságot indítani merész vállalkozás, hiszen a névnek nincs nemzetközi jelentése, a név pedig kimondhatatlan a külföldieknek - mondta egyikük. Egy másik szakértő szerint komoly szakmai befektető nem ad Sólyom nevet egy légitársaságnak, sem magyarul, sem angolul, hiszen ez a név a katonai repülésre rímel, igaz, ellenérvként azt is hozzátette, hogy az arab világban a sólyom vonzó jelkép lehet, még ha nem is a magyar trikolór közepén.” Különösen az utolsó mondat figyelemre méltó: lehet, hogy a sólyom vonzó jelkép, de hát a magyar trikolór közepén, na úgy biztos nem… S e cikk alatt az egyik vérproli kommentelő így fejtette ki véleményét: „Vicc az egész, ez egy költséges technikai sport, és a legjobb, ha megbékélünk a ténnyel hogy nincs nemzeti légitársaságunk, és az utasok nevében remélem, soha nem is lesz.” A Hír24 nevű társaság pedig azt a remek viccet eszelte ki, hogy felment a várba, és külföldi turisták orra alá dugta a Sólyom Airlines feliratot, olvassák már el. És azok meg elolvasták. Amelyik nem volt közülük analfabéta, „szolyom erlájns”-nak olvasta a szöveget, ami, lássuk be, nem olyan elborzasztó. Magam pedig azon töprengtem közben, hogyha a Hír24 nevű kretének ezzel a melóval végeztek, kiugorhatnának a Keleti környékére vagy a Kissalétrom utcába, és a helyiek orra alá dughatnának néhány légitársaságnevet. Mondjuk, kezdetnek ezt: Vueling; vagy ezt: Volareweb; vagy esetleg ezeket: Skyairlines, Qathay Pacific, Norwegian Air Shuttle, Merpati Nusantara Airlines, Sriwijaya Airlines. Aztán a felolvasások után haladéktalanul értesítsék a spanyolokat, olaszokat, norvégokat, indonéziaiakat, hogy csukják be a boltot, mert a magyar Kissalétrom utcában meg a Síp utca és Dob utca sarkán nem tudták kiolvasni a légitársaságuk nevét.

Eh, hagyjuk a fenébe! Gondoljunk inkább arra, hogy a Kun Bélával Nyugatra menekült vörös emigráció ugyanezt csinálta. Amikor megnyílt például a Gellért gyógyfürdő, azzal írták tele a nyugati lapokat, hogy ne jöjjenek Budapestre fürdeni, mert a budapesti fürdők vize pestissel fertőzött. Ezek jogfolytonosak, ezek semmit sem változtak lassan száz év alatt. Ezek kiütést kapnak, ha magyar trikolór alatt történik valami. A mi türelmünk pedig hatalmas – de nem végtelen. Ezt kéretik észben tartani.

Hyde Park - Szóljon Ön is hozzá! - Regisztráció
Kérjük, csak a témához szóljanak hozzá és tartózkodjanak a becsmérlő, trágár szövegektől.
Cikkeink kommentálásához regisztráció szükséges.
Eddigi hozzászólások száma: 145

Hozzászólások:

A svédeket nem zavarja,hogy Göteborgot úgy mondja a magyar ahogy irva vagyon,nem Jöteborj ahogy ök mondják......

Bayer nem az emberem. De, ha igaza van, hát igaza van.

Jó reggelt a budai légügyesnek!
Még írhatna néhány veretes gondolatot, isszuk szavait!

A KÖZÍRÓ ezzel az anti-magyarkodó cinizmussal szemben megvilágítja, mekkora sötét állatok vannak az egyébként enerváltan erőlködő, tehetségtelen, de a "pesti trendyt" uralni akaró alsó-középosztálybeli, kettesre érettségizett, identitásnélküli juges között.
S ha megnézik az új légitársaság logóját, ami, bizony, EGY TÁMADÓ TURUL, piros testtel és zöld szárnyakkal, újabb pállott szájtépés jöhet.
Hiába. A tényeket a tulajdonosok eldöntötték, támogatóikkkal ezt hozzák létre - és az önhöz hasonló bgatyázó, fütyülősbarackozó nemtelen identitásnélküliek is meglovagolják a Sólymot.
Önök mindenen röhögnek, ami magyar.
A publicista felhívja a figyelmet és ösztönöz a következtetések levonására.

S ehhez nem köll "légügyesnek" lenni.

Elég épeszű magyar közírónak - a magyarellenes tehetségtelenséggel szemben!

"Önök mindenen röhögnek, ami magyar."

Ők kiröhögtetni akarnak mindent, ami magyar, amit nem tudnak megsemmisíteni, kiirtani, ellehetetleníteni.
Mert a gyűlöletük határtalan. A magyarokat támadó, rasszistázó rasszisták, magyargyűlölők érthetetlen módon nem távoznak Kun Béla után.
Talán tudják, hogy külföldön hogyan végzik a kunbélák?

Újságíró !
Sajnálhatod azokat az éveket, amiket elvesztegettél a sorban állásra. A nemzetek kivétel nélkül büszkék hagyományaikra, múltjukra. No, persze van kivétel de azok lények nem ehhez a nemzethez tartoznak, csak itt büdösítenek szeleikkel.

Kinjában néhány ügyeletes huhogó azon károg,hogy miképpen lehet kiejteni egy gyönyörű magyar szavat?
Mert nekünk bizony gyönyörű ez a szó!És a madár is igazán a repülés szimbóluma!Mert huhogók tudnak valamit erről a madárról?
Remek névválasztás!Jaroon, te meg ha magyar szeretnél lenni egy kicsit--mert az szerettél volna lenni--jobban tetted volna ha hallgatsz!!

Idióta! Azt hogy mondja ki egy nem szláv anyanyelvű, hogy "Seremetyevo"?

Volt már ott? A 80-as években, amikor a Moszkvai Olimpiára átadták a 2-es terminált, akkor nagyon gyorsan dolgoztak. Olyannyira, hogy a tranzitváróba elfelejtettek WC-t építeni. Komolyan! Erre a magyarok hogyan hívták a Seremetyevó-2-őt? "Semerre retyó"

Aztán, valamikor a '90-es évek közepén átesett egy komolyabb átalakításon, s lett benne WC...

Szegény ruszkik,honnan jöttek rá,hogy nincs WC?,
merthogy nem a retyoról az mán' biztos.

Bizony Zsolti az utolsó 6 sorodban megfogalmaztad a lényeget, ami máig nem változott! Ami igazán gáz, hogy a kunbéla fajták pénzelését máig segíti a kormány, miközben az elszámoltatásuk fölött szemet huny! Annyi mindent tönkretettek, eladtak, felszámoltak, lamortizáltattak, ezek a paraziták, mégis máig büntetlenül beleugathatnak mindenbe!

Nem mellesleg gondoltam, hogy a Budai nevű provokátor, és nyugatra menekült cionbolsevista azonnal arra csap rá, hogy ez a magántőkéből létrejött társaság "nemzeti". Kérem szépen, nem az! Annyi köze van egy nemzeti légitársasághoz, mint a Budai, vagy az Iluska féléknek a magyarsághoz!

Névválasztás. Ha valaki, vagy valami, mint a Sólyom Holding, beteszi a pénzét, s a döntő magyar tulajdonrészt ő adja, akkor legyen már joga neki nevet választani, vagy adni. S ezen tulajdonosi jogot senki sem vonhatja kétségbe, ellenben tisztelni kell. Így kívánja ezt az az emberi tisztesség, amelyről a Budai, illetve Iluska féle romlott fehérjetömegek még véletlenül sem hallottak.

Elég gyalázatos, hogy a magyar vállalkozók kimondatlan idegen neveket adnak a cégeiknek, a nem magyarok meg szép patináns magyar neveket, amely egyben jelképünk is, mármint a turul. Budapest különösen undorító ilyen szempontból.

A korai, 1988-ban született, '89-től hatályos Cégtvr.-bern TILTVA VOLT a nem magyar hangzású megnevezése cégnek!

De a a víkendnyaralós munkaaaskáderok meg az ő Bt-jüknek hálivudi nevet akartak és a Cégbíróság a '90-es választások után mindent elfogadott.
Magyar cégnév az olyan izés, no, bőgatyás-fütyülősbarackos, na, tuggyátok....
A hülye alkoholista sznob homo kádáricusok általuk nem értettógörög, ámerikánus, anglomán és csekály germán kifejezésekben fürödtek.

Mert má" mink lettünk a fejökbe a FELYLETT NYUGAT....

A korai, 1988-ban született, '89-től hatályos Cégtvr.-bern TILTVA VOLT a nem magyar hangzású megnevezése cégnek!

De a a víkendnyaralós munkaaaskáderok meg az ő Bt-jüknek hálivudi nevet akartak és a Cégbíróság a '90-es választások után mindent elfogadott.
Magyar cégnév az olyan izés, no, bőgatyás-fütyülősbarackos, na, tuggyátok....
A hülye alkoholista sznob homo kádáricusok általuk nem értettógörög, ámerikánus, anglomán és csekály germán kifejezésekben fürödtek.

Mert má" mink lettünk a fejökbe a FELYLETT NYUGAT....

Minden külsőségében nemzeti az új magyar légitársaság, CSAKHOGY MAGÁNTULAJDON, és a tulajdonosi előtársaság ill. a bejegyzés, meg a logó és a marketingpolitika ERRE a mélymagyar imázsépítésre tette a voksát: no, libertáriusok, MÖGH VATTOK FOGVA!

Bárkinek is mi köze ahhoz, hogy három magyar vállalkozó a librárris versenybeMIVEL INDUL?
Önmagukat köpik szemen a neolibsik.

McGesztenye 3 éves "magyar korszaka" és nemzeti projektjei nem zavartak? Pálinka -sunrise?!

Ja, vagy hogy ő "adam" és neki szabad magyarkodni - mégha csak üzletből is?!

Minden külsőségében nemzeti az új magyar légitársaság, CSAKHOGY MAGÁNTULAJDON, és a tulajdonosi előtársaság ill. a bejegyzés, meg a logó és a marketingpolitika ERRE a mélymagyar imázsépítésre tette a voksát: no, libertáriusok, MÖGH VATTOK FOGVA!

Bárkinek is mi köze ahhoz, hogy három magyar vállalkozó a librárris versenybeMIVEL INDUL?
Önmagukat köpik szemen a neolibsik.

McGesztenye 3 éves "magyar korszaka" és nemzeti projektjei nem zavartak? Pálinka -sunrise?!

Ja, vagy hogy ő "adam" és neki szabad magyarkodni - mégha csak üzletből is?!

Minden külsőségében nemzeti az új magyar légitársaság, CSAKHOGY MAGÁNTULAJDON, és a tulajdonosi előtársaság ill. a bejegyzés, meg a logó és a marketingpolitika ERRE a mélymagyar imázsépítésre tette a voksát: no, libertáriusok, MÖGH VATTOK FOGVA!

Bárkinek is mi köze ahhoz, hogy három magyar vállalkozó a librárris versenybeMIVEL INDUL?
Önmagukat köpik szemen a neolibsik.

McGesztenye 3 éves "magyar korszaka" és nemzeti projektjei nem zavartak? Pálinka -sunrise?!

Ja, vagy hogy ő "adam" és neki szabad magyarkodni - mégha csak üzletből is?!

Én is kimentem Óbudára, a hvg szerkesztősége elé. Az onnét kijövők elé tartva azt a bizonyos táblát, hogy olvassák el. Szejpegve szinte egytől - egyig ezt olvasták: szolyom erlájns.

,,szalijom" az az angolnak, amúgy a kunbélásoknak inkább az a bajuk, hogy a ,,shalom"-ra hajaz a név, azt pedig a híveik börtönnel fenyegetnék, aki goj létére a szájára veszi, mint tudjuk...

Ismét remek írás. Már nagyon hiányoltam, hogy a sok nihilista gúnyolódó rossz szándékú "vélemény" mellett, egy tisztességes hang is megszólal Sólyom ügyben. Drukkoljunk a Sólyom légitársaságnak és a vállalkozóknak. Legyenek sikeresek.

Itt a hozzászólás részben moderálás szükséges. Aki nem ismeri az illemet, azt ki kellene iktatni a párbeszédből.

Amíg a tulajdonosi háttér (vö: kapcsolat Apró Piroskával) finoman szólva is homályos, botorság csak azért ajnározni őket, mert Sólyomnak neveztek el egy céget és mert papíron Álmos vezérnek hívják majd az egyik gépüket. Az eddigi tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy akiknél manapság a tőke van, azok csak haszonszerzés céljából festik magukat nemzeti színűre.

Hát jani , rád meg hiába vártunk , hogy te majd nonprofit airlinest fogsz ide nekünk csinálni.... De kavarni , azt tudsz.. Belga kérdezteti , veres-e vagy...

Érdekes, hogy erre senki sem reagál, pedig tényleg gáz.
És arra sem, hogy a kormány elől eltitkolták az üzleti tervet, nehogy lenyúlják.
Nem is tudom, ez melyikre nézvést gázabb a gáznál, de az biztos, hogy jellemző a jelenlegi élősködőinkre, legyenek azok nemzeti pántlikások vagy akár nyíltsisakos élősködők.
De ebben a történetben (is) a legjellemzőbb az emberek vaksága.

Na, ezért vannak kételyeim, amíg nem tudjuk kik is állnak valójában a háttérben!--Az apróság nyúlta le a legtöbb nemzeti vagyont.--Én az elnevezést, és az első gép nevét ,igazi gyurcsányi cinizmusnak vélem.--Bár ne lenne igazam.-De Vágó múltja, még jobban rátromfol.

jani22! igazad van! én is erre a MH.cikkre várnám a választ!
2010.márciusban görény volt a vàgó? most hazafi?
valami baj van! èn nem változtam!

Nem a név a lényeg, hanem, hogy lesz magyar légitársaság és ez jó! A Sólyom helyett talán lehetett volna jobb nevet is választani, de ha Sólyom lett, hát legyen Sólyom!

Nekem semmi bajom nem lenne, ha Sólyom Légitársaságnak, vagy Sólyom Légiszolgáltatónak neveznék. Viszont a Sólyom Airlines Hungary összeállítás bizony csípi a szemem! Emlékeim szerint az első Orbán-kormány idején - a magyar nyelv védelme érdekében - született egy jogszabály, mely szerint ha idegen nyelvű egy cég neve, akkor azt magyarul is ki kell írni. Tessék mondani, mikor szünt meg ez a rendelkezés, vagy hol van az benne, hogy csak a kisvállalkozókra vonatkozik. Azt fel sem merem tételezni, hogy hatályban van, de az új vezető réteget nem érdekli.

Ki ez szajlai? fizetett bajnaista,gyurcsanyiszta arulo Magyar ertelmisegi.mi tortenne ha kihangsulyozna hogy a felsorolt semi tevesek oka a 2010 elloti kormanyzasi (el sikasztott penz milliardok) hibakbol,bunokbol kovetkeznek es a jelenlegi kormany es annak gazdasagi vezetoi azelkovetett hibak bunok megjavitasan dolgozna es megreadasul tartjak az ilyen ketfele kacsingato arulo ertelmisegieket .Ki ez SZajlai vagy cask szajhai ?

Megint egy pozitiv kis lépés elöre.Sok ilyen kell minden területen!

A baloldalnak minden pocsék ami magyar és eredményesnek tűnik.
Mint mindig, most is a tényeket közölte Bayer Úr!

külön gusztustalan, hogy olyanok fenik a nyelvüket rajta, akik pontosan tudják, hogy az EU nem enged egy petákot se beletenni ilyesmibe, magyar költségvetési pénzt...
No és azok, akiknek a magányba hal be eaz egy agysejtjük , hozzá kontráznak.

Csak azok pocskondiázzák le már jó előre az egész légitársaság megalakításának kezdeményezést akik még egy papírrepülőt sem tudnának hajtogatni. Tehetségükből csak a mások pocskondiázására telik, ezek a senkiháziak.

Akár egerészölyvnek is hívhatják, nem az fogja eldönteni, hogy sikeres lesz-e. Egyébként meg valószínűleg bukta lesz ez is, mint a telefoncég.
Zsóti fröcsögni majd akkor is lehet.

A telefoncéget megakadályozták a gazdáid!
Lehet, azok, akik a MALÉV-et szándékosan tették tönkre, akik feljelentették Orbánékat az EU-nál, mert meg akarták meneteni a MALÉV-ot.
Köpünk rátok, chaver, s hagyjuk, hogy szabadon megvalósíthassátok magatokat: dagonyázzatok a gyűlölet mocsarában. :-)

Hálás vagyok az EU-nak, hogy nem engedték viktornak, hogy az állam pénzét feneketlen kútba öntse.

Hát pedig az állam már csak ilyen, és tele vagyunk feneketlen kutakkal, mint a közoktatás vagy egészségügy. Hülye.

ahogy mondod, nem a név fog dönteni. Hanem mit keres oszkó a wizzairben? és hová is tűnt az évi 40 milliárd, amit azért toltak bele... érdekelne, kinek a számláján landolt. mert a mindenhol mshol remek szakemberek, -oszkóék, bajnai- csak itthon csináltak az aranyból is Xart!

A Sólyom speciel nekem se tetszik, de nem azért mert magyar, és nem is azért, mert majd nem tudják kimondani a külföldiek. Majd kimondják, ahogy tudják oszt jónapot. Ettől függetlenül ha lesz ilyen nemzeti légitársaság, és valaha külföldre mennék, mondjuk dolgozni, biztos velük fogok repülni, tetszik a név vagy sem.

Tudjátok kiszfiúk és kiszlányok ezt hívják H-A-Z-A-F-I-S-Á-G-N-A-K. Azért írom tagolva, hogy ti -78-as IQ-júak is megértsétek...

Még, hogy ezeknek 78-as az IQ-juk? Maradjunk a kecsegtető 24-nél, jó? (Mint tudjuk 25-ös érték alatt debilis az illető, ergo olyan mindegy, hogy 20, 15, 10, vagy éppen 24...)

NEM FIGYELTÉL ELÉGGÉ, AZ NEM PLUSZ 78 HANEM MÍNUSZ!

Mi bajod van a sólyom névvel? A repülő cápa jobb lenne vagy capa, így még jobb?

Felőlem akár Repülő Sugárhajtású Bakancs röviden RSB is lehet, csak legyen végre egy nemzeti légitársaságunk...

Ne mi legyünk az az egyetlen európai ország, ahol szégyenszemre nem épül semmi, csak minden tönkremegy...

nekem a ha-za-fi-ság-ról az jut az eszembe,hogy 2010.03.25-én
a MagyarHírlap leközőlt egy cikket a vágóelvtársról,miszerint aprópirivel és bűntársaival van összeragadva.(Swend Pál íràsa az izraeli gépek titokzatos landolása kapcsán)
majd ha abból sz..rból kimagyarázzák vágóhazafi szepit,na majd akkor elkezd érdekelni hogy hazafi-e a hazafi. addig egy
cinikus hazaáruló.
Zs. valószínű nem olvasta azt a cikket!

Hát persze. Az ember türelme véges. Amikor elfogyott, akkor azt mondom: köpök rájuk. És köpök. És utána zavartalanul és maradéktalanul örvendek minden sikerünknek. És ez engem megnyugtat és felemel.
A gyűlölködő, a romboló belülről rothad. Hagyjuk meg neki ezt a kiválasztottságot. :-))

Örömmel csatlakozik az örömhöz minden magyar.
Ezeknek a XUJOVIKOKNAK meg maradjon meg az egyetlen örömük...

Ha kicsi is, ha szegényes is, de a mienk.
Ami meg Kun Bélát illeti, nem kell mindig azt dalolnunk:
"Kun Bélának nincsen katonája,
Maradt neki elég unokája..."
No ki...? Hát a Széchenyi díjas professzor...

1919. július 31-én Kun Béla elrepült Magyarországról, és vitte magával a Szent Koronánkat, hogy eladja egy bécsi ócskásnak.
Ezek nem változtak.

Oldalak