Coop Rally: startol a mezőny

A biztonságos, egészséges, minőségi hazai élelmiszer jó hírét viszik el minél több helyre

Vöő György – 2017.09.14. 03:51 –

Ma indul a Coop Rally, immár tizenkettedik alkalommal, amelynek célja a minőségi magyar élelmiszertermelés középpontba állítása. A Coop-csoport árbevétele tízmil­liárd forinttal nőtt tavaly.

coopHétszázharmincöt kilométeren népszerűsítik a termékeket az északkeleti régióban (Fotó: Hegedüs Róbert)
Az idei Coop Rallyn csaknem háromszáz résztvevő száz autóval kilenc céget keres fel - mondta Pekó László, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke tegnap a ma induló eseménysorozat budapesti beharangozóján. A résztvevők 735 kilométert tesznek meg az északkelet-magyarországi régióban, Albertirsától Mátészalkáig. Az elnök hangsúlyozta, a rali célja a minőségi magyar élelmiszertermékek népszerűsítése.

A Coop Rally az idén Magyar Termék Nagydíjat kapott.

Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára, aki két napon is részt vesz a ralin, hangsúlyozta, a piacbővítés is célja az eseménysorozatnak, hiszen minél több emberrel kell megismertetni a kiváló minőségű magyar élelmiszert előállító cégeket. Jelenleg az élelmiszer-kiskereskedelem piaca csaknem 2600-2700 milliárd forint, ez a magyar kiskereskedelmi forgalom mintegy negyede.

A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára azt mondta, a tárca azért támogatja évek óta a kezdeményezést, mert az a célja, hogy biztonságos, egészséges, jó minőségű, lehetőleg magyar élelmiszert fogyasszanak a családok. Zsigó Róbert hozzáfűzte, az élelmiszeripar 3320 milliárdos kibocsátásával tizenöt százalékot hasít ki a feldolgozóipari ágazat teljesítményéből. Élelmiszeripari cégek 2014 óta 65,6 milliárd forint fejlesztési forráshoz jutottak. A kormány háromszázmilliárd forintot irányzott elő a versenyképesség javítására. A Magyar Hírlapnak Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke tegnapelőtt jelezte, ebből kétszázmilliárd a Vidékfejlesztési programhoz kötődik, a mikro- és a kisvállalkozások fejlesztéseit segítheti, illetve azon mezőgazdasági termelőket, akik az élelmiszeriparba kívánnak befektetni. Százmil­liárd forintnyi Ginop-forrásra pedig a közepes méretű élelmiszeripari cégek pályázhatnak. Az elnyerhető források ötven százaléka vissza nem térítendő támogatás. A pályázatok már megnyíltak. Tóth Géza, a Coop vezérigazgatója elmondta, több mint tízmilliárd forinttal nőtt a csoport árbevétele tavaly, és elérte az 582 milliárd forintot. A harmincezer munkavállalót foglalkoztató üzletlánc 1580 magyar településen van jelen, háromezer magyar beszállító a partnere.