Tovább tárgyalnak a béremelésről

A Magyar Államkincstárhoz fordulhatnak az önkormányzatok az új informatikai rendszerben tapasztalt problémákkal

Leé Richárd – 2017.08.10. 03:55 –

Eddig kétszer tárgyaltak az önkormányzati érdekszövetségekkel, de végleges döntés nem született a köztisztviselők béremeléséről, a kormány sem foglalkozott még a kérdéssel – közölte lapunkkal a Belügyminisztérium. Az úgynevezett ASP informatikai rendszer kapcsán tudatták, a Magyar Államkincstár minden kérdésben segít a települési hivatalokban dolgozóknak.

Az önkormányzati köztisztviselők béremelésével kapcsolatosan a Belügyminisztérium eddig két alkalommal folytatott egyeztetést a szakszervezettel és az önkormányzati érdekszövetségekkel. Az egyeztetéseken mindegyik résztvevő fél kifejtette az álláspontját, amelyet a Belügyminisztérium a kormány elé visz. A kabinet még nem tárgyalta a felvetett javaslatokat, így még döntés sem született az ügyben – közölte lapunk megkeresésére a Belügyminisztérium, a köztisztviselők béremelésével kapcsolatban.

Schmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke a Magyar Hírlapnak adott interjúban nemrég azt mondta: összesen csaknem negyvenszázalékos illetményemelést javasolt az önkormányzati köztisztviselők számára. Schmidt szerint az első emelés akár már októberben megtörténhet.
Az újonnan bevezetett ASP-rendszer kapcsán pedig azt mondta, az önkormányzatokat összekapcsoló informatikai hálózat nem működik megfelelően, lefagy, lassú és sokszor nem lehet belépni. Hozzátette: az említett problémákkal az önkormányzati dolgozók nem tudják, hogy kihez forduljanak, nem kapnak hatékony segítséget. Erre a szaktárca úgy reagált: a rendszert a Magyar Államkincstár (MÁK) működteti, az infrastruktúrát pedig a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Zrt. biztosítja.

„Amennyiben az önkormányzat a rendszer működésében fennakadást, hibát észlel azt több csatornán, például web, e-mail, telefon útján is jelezheti a Magyar Államkincstár felé” – tette hozzá a minisztérium. Hangsúlyozták, a hibák bejelentésének legalkalmasabb módja a kifejezetten erre a célra létrehozott kommunikációs csatorna, azaz a webes hibajegykezelő rendszer használata. Az önkormányzatok emellett a MÁK területi szerveihez is fordulhatnak. A rendszer működésével kapcsolatosan bejelentett problémák (lassulás, lefagyás, belépési nehézségek) az esetek nagy részében nem az ASP-rendszer hibájára vezethetők vissza, hanem a különböző szolgáltatók által biztosított internet-hozzáférés kiesése, vagy a biztosított sávszélesség ingadozása okozza – közölte a Belügyminisztérium. Hozzátették, ezen probléma a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat önkormányzatok irányába tervezett bővítésével várhatón megszűnik.