Iskolaigazgatói konferencia

Balog találkozik az oktatás „kulcsszereplőivel”

Korompay Csilla – 2016.03.26. 02:06 –

Több mint háromszáz intézményvezetőt vár jövő péntekre Balog Zoltán a Magyar Tudományos Akadémiára, hogy tájékoztassa őket az oktatással kapcsolatos kormányzati tervekről.

Országos igazgatói konferenciát hívott össze jövő péntekre az emberi erőforrások minisztere az oktatásról – Balog Zoltán ezt tegnap a Kossuth rádió 180 perc című műsorában jelentette be. A fórumon a leginkább érintetteket, a „kulcsszereplőket” tájékoztatják a tervekről, amelyekről azután az intézményvezetők saját iskoláikban számolnak be – magyarázta a miniszter, hozzátéve, azt szeretné, ha ezt az országos értekezletet regionális fórumok követnék. A célunk, hogy mindenkihez eljussanak az információk, és „világos legyen, hogy ezt a dolgot komolyan vesszük” – fogalmazott Balog.

A fórumra több mint háromszáz intézményvezetőt szeretnének meghívni Budapestre, a Magyar Tudományos Akadémiára. A miniszter kiemelte: az MTA nagy segítségükre van a 21. századi oktatási formákkal kapcsolatban, például ösztöndíjakkal támogat olyan programokat, amelyekben kreatív, jó pedagógusok kísérleteznek azzal, miként lehet megtanítani a gyermekeknek mindazt, ami a 21. században szükséges. A Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban a miniszter azt mondta: olyan rendszert kell kidolgozni, amely ésszerű és hatékony is egyben, és „nem rabolja el” a gyermekkort.

Levélben fordult a Nemzetközi Szakszervezeti Szövetség (ITUC) főtitkára Orbán Viktor kormányfőhöz az oktatásügyben kialakult helyzet miatt. A Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) által az MTI-hez eljuttatott levélben Sharan Burrow utalt arra, hogy a nemzetközi szövetség a magyar tagszervezettől – a MASZSZ-tól – értesült „a szakszervezetek és a magyar emberek növekvő elégedetlenségéről, a nemzeti oktatási rendszerrel kapcsolatos fejlemények miatt”.

Eközben a Tanítanék Mozgalom március 30-i akciójához kapcsolódva „diáksztrájk” is szerveződik. „Szerda reggel suliba menet állj meg Te is az iskolád bejáratánál 1 órára, és beszélgess barátaiddal, osztálytársaiddal, tanáraiddal, formáljatok élőláncot az iskola köré, vagy krétával írjátok le az épület előtt az általatok fontosnak tartott problémákat!” – buzdítanak az esemény Facebook-oldalán.


„Nem csak jogi akadálya van a sztrájknak”

A magukat alternatívnak valló iskolai mozgalmak nemhiába álltak el eredeti szándékuktól, a valódi sztrájk megtartásától, annak ugyanis nemcsak jogi akadályai vannak, hanem gyakorlatiak is – mondta lapunknak Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ igazgatója. – A februári „Nem leszek suliban!” elnevezésű akcióhoz a diákok alig négy százaléka csatlakozott. A március 30-ára szervezett polgári engedetlenségben való részvételről  – a Tanítanék Mozgalom közlése szerint – eddig száz intézményből érkezett jelzés, a mintegy ötezer-nyolcszáz hazai iskola közül. Azzal kalkulálva, hogy jövő hét szerdán még számos helyen tartani fog a tavaszi szünet, úgy érzem, a média túlzottan felnagyítja az akció jelentőségét – tette hozzá Szánthó Miklós.