Magyar borok nemzetközi porondon

A ProWeinon ötvenhét ország nedűit ismerheti meg a nagyközönség

MH/MTI – 2016.03.13. 17:01 –

Ismét több tucat magyar borászat mutatkozik be a világ első számú szakmai vásárán, a vasárnap kezdődött düsseldorfi ProWein kiállításon.

A háromnapos vásáron szőlő- és bortermelők, exportőrök és magyar bor németországi importjával foglalkozó helyi vállalatok révén a szakma teljes keresztmetszete megjelenik.

Több társaság, köztük pincészetek és kereskedő cégek külön-külön mutatkoznak be, de a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében Magyarország az idén ismét nemzeti standdal is részt vesz a vásáron. Az új, egységes arculati elemekből építkező, bő kétszázötven négyzetméteres standon több mint húsz borászat mutatja be termékeit.

A ProWein jellegzetességét az előadások, mesterkurzusok és kóstoltató programok adják. A magyar borfajták és borvidékek ismertségének további növelésére is számos programot szerveztek, egyebek között A száraz furmint - élet az aszú után, illetve A vulkánok borai - utazás Magyarország legkarakteresebb fehérbor régióiban címmel.

Ugyanakkor a magyar borok az idén először a düsseldorfi belvárosban is megjelennek, mert Magyarország csatlakozott a ProWein goes City című programsorozathoz, amelyben esténként a vásárváros csarnokainál kellemesebb környezetben, neves helyi vendéglőkben, szállodai éttermekben és borbárokban tartanak kóstolókat és borvacsorákat a szakembereknek és a nagyközönségnek híres sommelier-k közreműködésével.

A vásáron ötvenhét országból csaknem hatezer kiállító vesz részt, a legtöbben Olaszországból, Franciaországból és Németországból. A szervezők ötvenkétezer látogatóra - borászra, kereskedőre, vendéglátóipari szakemberre - számítanak.

A magyar borkivitel 2015-ben értékben mintegy kétmillió euróval nőtt, és elérte a 73,1 millió eurót (mintegy huszonkétmilliárd forintot). Az export mennyisége azonos volt a 2014-essel, meghaladta a hatszázezer hektolitert. Így a magyar bor literenkénti átlagára emelkedett a múlt évben.