Jól jövedelmez a VSZ-elnök küldetése

MH – 2016.01.07. 01:29 –

Meleg János küldetése nem jövedelmez rosszul, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke egymillió forintot meghaladó bért kap a vállalattól, emellett tagja a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának is, havi kétszáztízezer forint ellenében.

Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke lapunknak azt mondta, ma dönthetnek a sztrájkbizottság megalakításáról, sőt a BKV-nál működő szakszervezetekkel való egyeztetés nyomán elképzelhető, hogy egyfajta „közlekedési akciószövetség” jön létre.

A MÁV-bértárgyalásokon a munkavállalói oldal ötszázalékos alapbérfejlesztést, plusz 2,7 százalékos differenciált emelést követel, illetve az életpályamodell kimunkálását. A vasúttársaság félszázalékos differenciált bérfejlesztést, emellett a jelenlegi két százalékon felül az alapbér további fél százalékának megfelelő mértékű nyugdíjpénztáritagdíj-kiegészítést ajánl, és nyilatkozatai szerint támogatja az életpályamodellre vonatkozó kezdeményezést.

A vasutasok sztrájkhangulatához vélhetően hozzájárul az a VSZ-elnök által hetek óta minden fórumon rendszeresen hangoztatott hír, hogy a MÁV-menedzsment létszáma hamarosan bővülhet, a topmenedzserek fizetése pedig jelentősen emelkedik. Ezzel kapcsolatban egyébként a vasúttársaság közölte, a vezető állású munkatársak nem vettek fel sem prémiumot, sem jutalmat az év végén, ezzel szemben a nem vezetői munkakörben foglalkoztatottak 2015 decemberében egyszeri, félhavi alapbérüket kapták meg karácsony előtt, ami 4,2 százalékos bérfejlesztésnek felel meg.

Meleg János, miután a Vasutasok Szakszervezetének tavaly májusi tisztújító kongresszusán elnökké választották, egy interjúban arról beszélt, elődeivel és más szakszervezeti vezetőkkel ellentétben „küldetésnek” tartja megbízatását.

Információink szerint azonban ez a küldetés nem jövedelmez rosszul, az érdekvédő egymillió forintot meghaladó bért kap a vállalattól, emellett tagja a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának is, havi kétszáztízezer forint ellenében. A Magyar Hírlap kérdésére Meleg azt mondta, ennek ellenére nem tartja demagógiának, hogy a MÁV-menedzsment emelkedő fizetésével „hergeli” a vasutasokat.