Kedvelt úti célnak számít hazánk

Aranyérmes Magyarország, Európa legjobb turisztikai célpontjává vált

Hunyor Erna – 2016.01.05. 01:41 –

Magyarország a dobogó legfelső fokára került a legjelentősebb európai úti célok közül a turisták számának növekedését tekintve. A Turisztikai Világszervezet tavaly decemberi jelentése szerint ugyanis a világon 4,4, Európában 5,1, a kelet-közép-európai régióban 6,6, Magyarországon pedig 19,1 százalékkal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében.

tuizmusA vendégforgalom növekedésében mi értük el a legjobb eredményt (Fotó: Nagy Balázs)
Magyarországon regisztrálták a legnagyobb növekedést a nemzetközi érkezések számában a 2015-ös évről rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint a nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül. A World Tourism Barometer szerint 19,1 százalékos növekedés azt jelenti, hogy Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nő a nemzetközi turistaérkezések száma – tájékoztatta közleményében lapunkat a Magyar Turizmus (MT) Zrt.

Közölték, hogy a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) Top 50-es listáján szereplő európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3 százalék) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8 százalékkal. Csehországban 8,5 százalékos, Ausztriában 6,4 százalékos, Lengyelországban pedig ötszázalékos bővülés volt a vizsgált időszakban.
11b
Beszámoltak arról, hogy a nemzetközi turisztikai bevételek terén is kimagasló teljesítményt (dollárban számítva), több mint hétszázalékos növekedést ért el Magyarország. Abszolút értékben a több napra hazánkba érkező látogatók száma tizenegy millió fő volt a tavalyi év első háromnegyedében, akik mintegy 95,6 milliárd forintot (forintban számítva plusz 15,2 százalék) költöttek itt a vizsgált időszakban. Hangsúlyozták, az MT Zrt. kiemelt célkitűzése továbbra is Magyarország turisztikai kínálatának hiteles bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön, erősítve a keresletet a beutazó- és a belföldi turizmusban egyaránt. A Magyarország mint turisztikai célország népszerűsítését célzó 2016. évi nemzeti marketingterv két középpontját a GINOP-pályázatból következő erőforrások és kötelezettségek, illetve a 2016-os tematikus év, a Gasztroélmények éve programjai jelentik. A Turisztikai Világszervezet jelentése szerint világszerte 1014 millió nemzetközi turistaérkezést regisztráltak 2015. január–októberben, ami 43 millióval haladja meg az előző év azonos időszakának adatát.