Egyre többen fizetnek be készpénzt a számlájukra automatán keresztül

Az ATM-ek funkcióbővítése révén az alkalmazottaknak több idejük jut hiteltanácsadásra

Viland Gabriella – 2019.02.11. 01:49 –

Megduplázódott tavaly a bankautomatákon keresztül történő készpénzbefizetések száma. Az automaták igénybevételével felszabaduló banki munkaerő pedig több időt és energiát tud az ügyfelekre fordítani.
Kiugró növekedést értek el az ATM-es készpénzbefizetések tavaly, a teljes piacon összegben és darabszámban is duplázás történt – közölte a K&H lapunknak megküldött közleményében. A pénzintézet bankautomatáiba tavaly csaknem négyszázmilliárd forint „érkezett”, ez éves összevetésben hetvenszázalékos növekedésnek felel meg. Az ATM-es készpénzbefizetéseknél az eddigi látványos bővülés után további növekedés jöhet. A jegybank adatai szerint ezek összege 2018 első kilenc hónapjában meghaladta az 562 milliárd forintot, ami 118 százalékos éves emelkedésnek felel meg. Több mint hárommillió alkalommal fizettek be készpénzt az automatákba az ügyfelek, ez szintén 118 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Azaz mind összegben, mind darabszámban duplázott a teljes ATM-es készpénzbefizetési piac.

A K&H-nál a több mint kétszáz bankfiók mindegyikében van befizetős automata. A bank saját adatai szerint a hét napjai közül a péntek vitte a prímet, péntekenként fizettek be a legtöbbet, több mint 1,5 milliárd forintot. Szombatra és vasárnapra jóval alacsonyabb, 300-400 millió forint jutott. A K&H-s bankautomaták egy-egy alkalommal legfeljebb kétszáz bankjegyet fogadnak el, ha valamennyi bankjegy húszezres, akkor egy tranzakcióval maximum négymillió forintot lehet befizetni. Az ATM-es készpénzbefizetések bővülése a szakértők szerint nem meglepő és logikus lépés az ügyfelek részéről. A készpénzbefizetés az egyszerűbb banki tranzakciók közé sorolható, a hét minden napján, 0–24 órában elérhető, nem kell sorban állni a fiókokban, ráadásul az ATM-ek növekvő népszerűsége a bankfióki munkát is segíti azzal, hogy a bank munkatársai még jobban koncentrálhatnak a személyes tanácsadásra. Erre ugyanis egyre nagyobb igény mutatkozik az ügyfelek részéről, legyen szó hitelezésről vagy megtakarításokról.