Puma és sok cinizmus egy távoli esküvőn

Winona Ryder és Keanu Reeves legújabb közös filmjében nagy adag fanyar humort és anti-romantikus vígjátékot kapunk felsőfokon, szarkasztikus párbeszédekkel

Petrovics Gabriella – 2018.09.12. 00:57 –

Kétszereplős, úgymond anti-romantikus vígjátékban láthatjuk a már mondhatni összeszokott párost, Winona Rydert és Keanu Reevest. Victor Levin legújabb, Végállomás: esküvő című filmje a két hollywoodi sztárnak ugyanis a negyedik közös munkája, eddig a Drakula, a Kamera által homályosan, valamint a Pippa Lee négy élete című alkotásokban játszottak együtt, s kijelenthetjük, hogy most is megvan köztük az a bizonyos vibrálás már az első filmkockától kezdve egészen az utolsóig.

Winona Ryder és Keanu Reeves 20180912 A két színész már sokadik alkalommal dolgozik együtt, érezhető köztük a vibrálás (Forrás: Vertigo Média Kft.)

Tulajdonképpen másfél órányi szórakoztató, kétszemélyes komédiát kapunk nagy adag fanyar humorral, sok-sok cinizmussal, de olykor túlírt dialógusokkal, túljátszott gesztusokkal. A film a két kitűnő színész jutalomjátéka, amit akár kamaraszínpadon is elő lehetne adni, hiszen mindvégig ők beszélnek, őket követi a kamera. Más szereplőket meg sem ismerünk – de nem is hiányoznak. Kettejük között hihetetlenül jól működik mindaz, amit eljátszanak, mardosó, csípős beszólásaik alkotják a cselekmény vázát. Mindehhez a miliő csak másodlagos, ügyesen kitalált és megkonstruált díszlet.

A történet kimerül abban, hogy Frank és Lindsay egy vidéki, háromnapos esküvőre tartanak Paso Roblesbe, egy csodaszép borvidékre Kaliforniában. S már a repülőtéren egymásba botlanak, sőt, ahogy az lenni szokott, a repülőgépen egymás mellé is szól a jegyük. Szarkasztikus és pikírt párbeszédeikből mindent megtudnunk róluk: a középkorú, jóképű, bogaras Frank nem hisz a szerelemben, csak a munkájának él, és idegesítő szokásai vannak. A magányos, csinos Lindsay pedig még mindig odavan azért a férfiért, akinek épp az esküvőjére tart. Mind a ketten maguknak való, kellemetlen, különc egyéniségek, akik nem sok örömet találnak az életben, annak ellenére, hogy munkájukban sikeresek. A furcsa, mindent és mindenkit leszóló-kibeszélő páros aztán azon túl, hogy a repülőgépen egymás mellett utazik, még szobát is egymás mellett kap, és az esküvői vacsorán is egymás mellé ül. Besokallva a ceremóniától, elindulnak felfedezni a környéket, a szőlőtőkék között azonban egyszer csak ott áll előttük egy puma, megzavarva ezzel Frank és Lindsay már-már idillinek nevezhető sétáját. Ezen a ponton válik a film valódi vígjátékká – Keanu Reeves olyan átütő színészi játékkal oldja meg a helyzetet, hogy innen egyenes út vezet a természet lágy ölén való egymásra találáshoz.

A rendező kitűnő érzékkel választotta ki a két színészt erre a piszkálódó, vicces szerepre. S annak ellenére, hogy más szereplők jóformán fel sem tűnnek a filmben, ők ketten olyan párost alkotnak, akiknek tényleg elhisszük, hogy az élet szörnyű és a szerelem halott – ezt a karaktert főként Keanu Reeves hozza lehengerlően, mert mégis van valami szerethető és vicces abban, ahogyan mindent utál maga körül. Winona Ryder pedig hol bájosan, hol kitartóan többszörösen összetett mondatokkal próbálja őt győzködni arról, hogy ez a kifordított élet is lehet szép. Pláne, ha nem vagy egyedül. w

Végállomás: esküvő

(Destination wedding)

Amerikai romantikus film, 90 perc, 2018

Rendezte: Victor Levin



10/8