Jóval több a Magyar Nagydíj egy sporteseménynél

Megújulnak a nézőtéri területek és a sportszakmai épületek, az elszámolások még tartanak, de becslések szerint a tavalyi bevételt tíz százalékkal meghaladja az idei

Zováthi Domokos – 2018.08.11. 00:45 –

A Magyar Nagydíj 17 milliárd 645 millió forinttal járul hozzá a bruttó hazai termékhez, ebből 7 mil­liárd 686 millió forint az adó- és járulékbevétel – nyilatkozta lapunknak a Hungaroring Sport Zrt. Az idén minden ülőhely elkelt a hazai futam hétvégéjére.

Magyar Nagydíj 20180811 A mezőny mellett kiemelten fontos a közönség kiszolgálása (Fotó: Ficsor Márton)

A Magyar Nagydíj elmúlt négy napja alatt összesen 210 ezer ember látogatott ki idén a versenypályára, a vasárnapi versenynapra 87 ezren voltak kíváncsiak – válaszolta lapunk megkeresésére a Hunga­roring Sport Zrt. Arra vonatkozóan a cégnek nincs pontos statisztikája, hogy mennyi külföldi és mennyi hazai szurkoló látogatott ki a pályánkra, de az online jegyértékesítésből arra következtetnek, hogy körülbelül hetvenöt százalék a külföldiek, és huszonöt százalék a magyarok aránya. Az elszámolások még tartanak, de becslésük szerint a tavalyi bevételt tíz százalékkal meghaladja a 2018-as Magyar Nagydíj árbevétele.

Azon kérdésünkre, hogyan hat az esemény a hazai gazdaságra, elmondák, hogy a legutóbbi ezzel kapcsolatos tanulmány szerint a Magyar Nagydíj 17 milliárd 645 millió forinttal járul hozzá a hazai bruttó hazai termékhez, ebből 7 milliárd 686 millió forint az adó- és járulékbevétel. Kiemelték, hogy a Formula–1-es Magyar Nagydíj azonban jóval több mint egy sportesemény, amely pénzt és hírnevet hoz az országnak, mert ennél sokkal szélesebbek a hatásai. A legutóbbi felmérés szerint a sorozat versenyeit 390 millió szurkoló nézi a képernyők előtt, s a Formula–1-es világbajnokság televíziós és közvetítési partnerei összesen kétszáz országban teszik elérhetővé a sorozat versenyeit.

Magyarországon az MTVA M4 Sport és a Duna csatornáin összesen 313 órányi Formula–1-es tartalmat láthattak a nézők, s a becslések szerint 4,7 millió nézőhöz jutott el a versenysorozat. A Magyar Nagydíjat a legfőbb piacokon több mint negyvenötmillióan nézték. A sorozatról több tízezer cikk jelenik meg évente az írott sajtóban, s ezek ráirányítják a figyelmet az adott versenyek helyszíneire is, ami elképesztő médiaértéket jelent, hiszen ilyenkor nem csupán a sporteseményről mutatnak be mozgóképeket, hanem gyönyörű fővárosunkról is – hangsúlyozta a Hungaroring vezetése. A fejlesztési programukról elmondták, hogy annak keretében megújulnak a nézőtéri területek, és modernizálják a sportszakmai épületeket is. Erre azért van nagyon nagy szükség, mert a pályát 1985-ben kezdték el építeni, és 1986-ban adták át, úgyhogy ha fel akarják venni a versenyt a vadonatúj, ultramodern versenypályákkal, amelyek az utóbbi években létesültek, mindenképp szükség van a fejlesztésre. Ennek keretében a logisztikai és sportszakmai részeket is újragondolják.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt mondta, hogy harmincmilliárd forintnyi gazdasági aktivitás valósult meg a tavalyi mogyoródi F1-es hétvége nyomán. Ezzel kapcsolatosan kijelentették, hogy a Hungaroring csapata minden évben azon dolgozik, hogy a lehető legjobban megszervezze a Magyar Nagydíjat, hogy a lehető legjobban kiszolgálja nem csupán a Formula–1-es mezőnyt, hanem a közönséget is. Sportszakmai csapatukat tavaly az év legjobbjának választották, a közönség visszajelzése pedig az, hogy az idén minden ülőhely elkelt a Magyar Nagydíj hétvégéjére.