Új buszok Székesfehérvárról

Az Ikarus Járműtechnika Kft.-nél speciális, távolsági forgalomra alkalmas járművek épülnek, a cég finanszírozása kedvező, növekszik az árbevétel, nincs banki hitel

Putsay Gábor – 2018.07.11. 01:17 –

Az idén száz új autóbusz épül Székesfehérvárott, emellett az Ikarus Járműtechnika Kft.-nél dízel- és elektromos meghajtású prototípusok is készülnek, előbbit idén ősszel mutatja be a cég.

Tankó Zoltán 20180711 Tankó Zoltán: Két új prototípus is készül, a dízeles változatot már ősszel bemutatjuk (Fotó: Papajcsik Péter)

Sorozatban gyártja új autó­buszait a székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft., és teljesíti partneri szerződéseit – közölte lapunkkal Tankó Zoltán, a vállalat igazgatója. Hangsúlyozta: a fehérvári cégnek sem tulajdonosi, sem pedig gazdasági kapcsolata nincs az Ikarus Egyedi Kft.-vel. Ennek a vállalatnak fizetési nehézségei adódtak, nem tudta leszállítani megrendelőinek az autóbuszokat, és a cég vezetése a hét elején csődvédelmet kért. Tankó Zoltán hozzátette: mivel más cég, ezek a gondok nem befolyásolják a székesfehérvári vállalat működését, az viszont nem kedvező, hogy az Ikarus Egyedi továbbra is jogtalanul bitorolja a márkanevet.

A BKV és a Volánbusz sem rendeli meg a Modulo autóbuszokat
A BKV Zrt. és a Volánbusz Zrt. is eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely előbbi esetében harminc, utóbbinál 180 Modulo csuklós busz vételét tartalmazza. A határidő lejártáig mindössze tíz járművet vett át a BKV, a cég ezért nem teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíti – közölte az MTI.
Az Ikarus működésével kapcsolatban elmondta, hogy idén száz új autóbusz készül el Székesfehérváron, és a vállalat árbevétele meghaladja a tavalyit. Ebből adódóan a cégnek nincs problémája a finanszírozással, és banki hitele sincs. Speciális távolsági autóbuszok épülnek, s ezek közül negyvenet már leszállítottak a Magyar Honvédségnek. Tankó Zoltán elmondta, hogy az autó­buszgyártás mellett jelentős az innovációs tevékenység is, hazai és nemzetközi piacokra egyaránt fejlesztenek dízel- és elektromos meghajtású autóbuszokat. Az új dízelmeghajtású jármű prototípusát az ősszel, az elektromos meghajtá­súét pedig jövő januárban mutatják be.

Mint arról már beszámoltunk, az Ikarus a HM Currus céggel és a Volvóval együttműködve olyan multifunkcionális, három feladat ellátására alkalmas autóbuszt épített a Magyar Honvédségnek, amely még a NATO szövetségi rendszerében is egyedülállónak számít. Az autóbusz a katonák és a hadifelszerelés szállítása mellett kórházi üzemmódra is átalakítható – tizenkét hordágyat lehet rajta elhelyezni –, és alkalmas elítéltek szállítására is. A beruházással jelentősen javulnak a honvédség technikai feltételei.