Önmagát cáfolja a fővárosi ellenzék

Szeretnénk megvédeni a csillaghegyi öblözetet, ám nincs olyan megoldás, amivel mindenki elégedett lesz, mert a Nánási út mögött élőket folyamatosan heccelik – mondta Tarlós István

Jobbágyi Zsófia – 2018.06.14. 02:19 –

A parti sávban, a kerítések nyomvonalán épülhet meg a római-parti védmű, a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást pedig eredménytelenné nyilvánították tegnap, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésén.

Gy. Németh Erzsébet 20180614 Nevetséges érvek. A DK-s Gy. Németh Erzsébet és MSZP-s politikustársai most azt a nyomvonalváltozatot támadják, amelyet 2009-ben maguk szavaztak meg (Fotó: Bodnár Patrícia)

A Duna-part közelében élők között mára alapvető, feloldhatatlan ellentét van, ez pedig nem egy normális hangulat – mondta tegnap Tarlós István a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésén, ahol döntöttek arról, hogy a római-parti védművet a parti sávban, a kerítések vonalához igazodva jelölik ki. A főpolgármester jelezte, az általa felkért szakmai grémium elkészítette részletes tanulmánytervét a mobil gát helyét illetően – a témában immár a nyolcadikat –, amely ezúttal is a parti védmű megépítését támogatja a Nánási út-Királyok útja nyomvonallal szemben. A testület emellett kötelezettséget vállalt arra, hogy az Aranyhegyi-patak védelmére hárommilliárd forintot, a pünkösdfürdőire 2,1 milliárdot biztosít fedezetként.

A szavazás előtti vitában a szocia­lista Horváth Csaba – és vele több ellenzéki képviselő – a döntés elhalasztását kérte, szerinte ugyanis az MSZP által támogatott Nánási út-Királyok út nyomvonal terve „nincs azonos szinten kidolgozva”, mint a partmenti változat, holott „ugyanolyan alaposság várható el”. Gy. Németh Erzsébet (DK) szintén arról beszélt, hogy a pártja által is támogatott változat kidolgozottsága nem kielégítő, így dönteni sem lehet róla kellő megfontoltsággal.

Tarlós István erre reagálva szóról szóra felolvasott egy 2009-es fővárosi közgyűlési elfogadott elő- terjesztést, amely szerint a szocialista-szabaddemokrata városvezetés teljes mellszélességgel a partélre tervezett védmű megépítése mellett állt ki, a Nánási út-Királyok útja nyomvonal elvetésével. A főpolgármester hangsúlyozta, csak védelmezni akarják a csillaghegyi öblözetet, ám olyan megoldás nem létezik, amivel mindenki elégedett lesz, azért sem, mert a Nánási út mögött élőket „folyamatosan heccelik, jóformán pszichikai nyomásnak vannak kitéve”, ezért rendkívül feszült a hangulat. Hozzáfűzte, hiába kérnének még egy kilencedik szakvéleményt, akik ezt követelik, csak annyit akarnak elérni, hogy a jelenlegi kormány ne tudja megoldani a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét.

A rendkívüli ülésen a képviselők eredménytelenné nyilvánították a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást. A képviselők egyben felkérték a főpolgármestert, hogy vizsgálja meg: a BKV milyen feltételekkel tudná a saját erőforrásaival vagy alvállalkozó bevonásával üzemeltetni a városnéző buszokat, illetve egy új koncessziós beszerzési eljárás BKV általi előkészítésének és lebonyolításának lehetőségét.


Röviden

Letette képviselői esküjét a tegnapi rendkívüli ülésen V. Naszályi Márta, a Párbeszéd politikusa, aki Székely Sándor helyét foglalhatta el. Elődje a DK-Szolidaritás együttműködésnek köszönhetően szerzett parlamenti mandátumot.

A napirend előtti vitában Gy. Németh Erzsébet (DK) arról beszélt, hogy a közgyűlésnek tárgyalnia kellett volna a Red Bull Air Race miatt kiadott területhasználatról. Tarlós István szerint a hasonló rendezvényekről a jövőben a bizottság helyett a képviselő-testület határoz majd.

A testület tagjai felkérték a főpolgármestert, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében a hiányzó forrásokról.

Támogatták a képviselők a Magyar Labdarúgó Szövetség, azaz az MLSZ azon szándékát, hogy Budapest is az egyik rendező városa legyen a 2021-es U21-es labdarúgó Európa-bajnokságnak.