Gyorsabban lesz elérhető a Balaton

Európai uniós támogatás révén újult meg a tapolcai vasútállomás, és a közvetlen környezete is újjászületett

Putsay Gábor – 2018.02.14. 01:26 –

Új autópálya-csomópont épül Balatonfőkajárnál, csökkentve ezzel a nyári dugókat és a balesetveszélyt. Tapolcán megújult állomásépületet vehetnek igénybe az utasok.

tapolcai állomás 20180214 Megújult homlokzattal és belső terekkel vált korszerűbbé a tapolcai állomás (Fotó: MÁV)

Csökken a torlódás leginkább a nyári hónapokban az M7-es autópályán az új balatonfőkajári csomópont megépítésével, amelynek alapkövét tegnap tették le. A beruházás révén az első ütemben az autópályán új gyűjtő-elosztó sávok épülnek a meglévő 710. számú főút bekötésével. A tegnapi alapkőletételi ünnepségen Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője elmondta: az egyik legfontosabb közösségi érték a biztonság, ennek eleme a közlekedésbiztonság is, és ezt szolgálja majd a létesítmény, várhatóan kevesebb baleset lesz az új csomópontnak köszönhetően. Mindemellett gyorsabb lesz a közlekedés Budapest és a Balaton északi partja között, ami turisztikai szempontból is jelentős a térség számára. Mint azt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tegnap hírül adta, a létesítmény a későbbi M8-as autópálya csomópontja is lehet, a most megépülő ágak a Budapest–Balatonfűzfő útirányt biztosítják mindkét irányban. A gyűjtő-elosztó pálya 2060 méter hosszban épül ki az M7-es autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 méteren, valamint 1973 méter hosszú csomóponti ágak létesülnek. A 710-es főút 2,2 kilométer hosszban épül meg.

Szintén tegnapi hír, hogy a MÁV Zrt. tegnap adta át a megújult tapolcai állomásépületet, amelynek átalakítására európai uniós támogatás révén 433 millió forintot költött. Megújult az épület homlokzata, korszerűbbé váltak a belső terek, az utasok kiszolgálásához és a vasúti infrastruktúra működtetéséhez szükséges helyiségek. Az állomás közvetlen környezete is újjászületett. A volt resti kihasználatlan épületrészét elbontották, a helyén parkot alakítottak ki nyolcvan férőhelyes, fedett kerékpártárolóval. Akadálymentes parkolót és öt úgynevezett ki- és beszállóparkolót is építettek a kivitelezők.