Az interneten vásárlók nagyobb védelmet kapnak az EU-n belül

Kínai vagy amerikai kereskedőktől rendelve körülményesebb lehet rendezni a vitás helyzeteket, így óvatosságra int a fogyasztóvédelem

MH/MTI – 2017.12.06. 15:07 –

Az interneten vásárló fogyasztók nagyobb védelmet kapnak, ha az Európai Unió tagállamaiban működő webáruházakból rendelnek, mint ha kínai vagy Amerikai Egyesült Államokbeli online kereskedőtől vásárolnak terméket - hívja fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

Az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórum szerdai közleményében kiemelte, hogy egyre többen vesznek karácsonyi ajándékot interneten, de ennek is megvannak a kockázatai.

Azt tanácsolják, érdemes előre tájékozódni a vállalt szállítási határidőről, a nyomkövetési lehetőségről, a fogyasztói tapasztalatokról. Ezek az információk az általános szerződési feltételekben, vagy külön menüpontban találhatók meg általában.

A békéltető testület szerint célszerű elolvasni az interneten közzétett bejegyzéseket is az adott vállalkozásról, és mérlegelni azt, hogy a legnagyobb védelemben akkor részesülnek a fogyasztók, ha belföldről, vagy valamelyik más Európai Uniós tagállamból rendelnek online.

Előfordulhat, hogy már az online megrendelés után, de még az átvétel előtt gondolják meg magukat a fogyasztók, ilyenkor - Európai Unión belüli vásárlás esetén - azt lemondhatják a fogyasztók. Ha EU-ból interneten vásárolt ajándék időben megérkezik, de az nem tetszik a megajándékozottnak, akkor az átvételtől számított tizennégy napig vissza lehet küldeni saját költségen, ha viszont ez az idő letelt, akkor a kereskedő az egyébként hibátlan terméket nem köteles kicserélni, sem levásárlást biztosítani, sem a pénzt visszaadni - tájékoztatott a Budapesti Békéltető Testület.